Thursday, November 28, 2013

Condemn

Harun seorang mamat yang mempunyai akal yang bijak. Cuma dia ada satu problem sikit..

Kalau bab condemn orang, dialah juara.

Tak kiralah siapa, orang atas orang bawah orang tepi orang tengah, semua kena.

"Kau tau tak, sepatutnya diorang takleh buat camni.."

"Ni apa wakil rakyat makan gaji buta.. Benda camni takleh selesai.."

"Ini punya masalah simple pun nak minta bantuan itu ini.."

Itulah dialog biasa yang akan didengar kalau dok bersembang dengan dia kat kedai kopi. Kadang-kadang sampai muak aku dengar asyik ulang benda sama je.

Suatu hari, dia telah diberi amanah untuk menjawat satu jawatan penting. Katanya kena selia dan majukan sebuah kampung. Dan sejak haritu aku jarang dah berjumpa dengan dia.

Selepas sebulan, aku terserempak dengan Harun dekat kedai kopi.

"Weh, aku taktau lah nak buat camne.." keluh Harun

"Apasal?"

"Anak buah aku tu, sibuk duk pertikai apa aku buat. Lepas tu orang kampung lak banyak songeh. Sibuk dok kondem itu ini. Macamlah diorang yg buat kerja. Aku stress gile."

Selepas mendengar cerita Harun, aku terus ambil beg aku dan mencari sesuatu.

"Kau dok cari apa?"

"Mesin masa Doraemon.."

Deep :)


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...