Sunday, July 31, 2011

Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadhan!!

Ramadhan datang lagi!!

Akhirnya, setelah 11 bulan meninggalkan kita, Ramadhan kembali menemui kita semula. Huhu.. Sekali lagi, kita berpuasa...

Akhirnya, tibalah semula..

Solat tarawih
Sahur pepagi bute (nie aq malas nieyh.. hehe)
Berbuka puasa
Qiamullail (azam baru nie.. hehe)
Tadarrus.
Moreh (huh?)
Mercun (hah?)
dan... err.. pe agy yg kait dgn Ramadhan ek?

Kalau nak citer pasal fadhilat ramadhan al mubarak nie, memang berjela-jela sampai sahur sok pagi pown x abes. Lagipun, kowank semua (yg beragama Islam nie) pown da tau an. Memang banyak keberkatan pada bulan seribu berkat nie.

Tapi, kalau setakat bulan je berkat, kita nie xnak kejar berkat tu ape gune dak? Inilah masanya utk kita 'top-up' kan pahala kita. Hadis Rasulullah SAW:

Daripada Abu Hurairah R.A menyatakan, telah bersabda Rasulullah S.A.W: Apabila telah tibanya Ramadhan, dibuka pintu-pintu syurga dan ditutup segala pintu neraka dan diikat segala syaitan. -Hadis dikeluarkan oleh imam Bukhari, Muslim, Nasai'e, Ahmad dan Baihaqi

Apa yg dapat dlm hadis ini ialah:


1. Pintu syurga dibuka sepanjang Ramadhan, manakala pintu neraka pula ditutup. Ini menggambarkan bagaimana Allah begitu mengasihani hambaNya yang taat beribadat dan menurut segala perintahNya.

2. Syaitan diikat sepanjang bulan Ramadhan agar kita dapat menunaikan segala ibadat dengan penuh keikhlasan. Tetapi kita perlu ingat bahawa kawan syaitan yang berada pada diri kita iaitu nafsu akan menggantikan tugas syaitan jika kita lalai.

Xmo cakap banyak, cuma nak ucapkan selamat berpuasa dan selamat beribadah sepanjang bulan Ramadhan ni. Semoga Ramadhan ini menjadi ramadhan yg bererti buat diri kita.


p/s: asal dekat2 nak pose nie aq rase cam malas nak blogging ha? huhu...


Saturday, July 30, 2011

Gambar Israel dalam laptop korang...

Info nie aq dapat dari seorang sahabat...

PERHATIAN------> : Buka kmputer/laptop anda pada Local Disk (C) :\ --> Program Files (x86) --> Microsoft Office --> MEDIA --> CAGCAT10 , cari gmbr b'nama J0285926. Anda akan temukan gmbr Lambang/bendera Zionis Israel lengkap (persis dgn wrna aslinya) dgn lilin (sarana ibadah mereka). Sebaiknya korang delete! Gmbr t'sebut ada di seluruh PC & Laptop. SEBARKAN 
SEMAMPUNYA.......... syukran..


Dan bila aq check laptop aq, ternyata...


Memang ade iras2 dgn bendera Israel an?
Jadi, nasihat aq, delete gambar nie. Aq x taw ape motif diorg letak nie, maybe diorg xtaw atau diletakkan utk kegunaan org agama lain (ye ar, PC nie bkn utk org Muslim jer..). Tu Wallahualam ar. Aq un mls nk kait2 dgn agenda freemason segala bagai nie.

Ape yg penting, korg delete gamba nie sbb bnde nie pown bukan sesuai ade dlm lappy kite. Wat nyemak jerk. 

Adios Amigos
Gracias..

Friday, July 22, 2011

PENIPUAN PDRM...

POLIS BOLEH TIPU RAKYAT DENGAN VIDEO INI!!!!

 

TAPI CAMNE PULA DGN VIDEO NIE??
 

DAN INI???
 
 

RAKYAT ADA MATA DAN ADA HATI...

KAMI X MUDAH DITIPU!!!!!
TUMBANGKAN PEMERINTAH ZALIM!!!!!!

 2011... ERA REVOLUSI!!!!

Friday, July 08, 2011

A SoNg 4 U !!!!


Will you hate me? 
by Dawud Wharnsby Ali

You smile in the two- way mirror of my eyes
I put on my faith like I wear a disguise
You can’t see my soul
See the life that I live
Show you the mask of the best I can give
I’ve hid here afraid like a child behind.
Truth of my thoughts that clutter my mind.

What if you knew about all that I do?
Things that I think,
The me that is true.

Would you call me a hypocrite?
Call me a liar?
Would you curse out my name?
Would you damn me to fire?
Would you know what to say?
Or would you just walk away?
Afraid the me I’ve tried to hide
Would too closely resemble the truth of you that lies inside?

I’ve been looking for answers since becoming an adult
Not looking for dogma to live like a cult
I’ve been looking to live,
I’ve been living to find
Freedom from cages that limit my mind.

Would you call me a hypocrite?
Call me a liar?
Would you curse out my name?
Would you damn me to fire?
Would you know what to say?
Or would you just walk away?
Afraid the me I’ve tried to hide
Would too closely resemble the truth of you that lies inside?

Will I scare you, upset you, frustrate you, irate you?
Challenge a lifestyle or weaken your trust
Or will you see my efforts and my passionate sincerity
Would you see just a little of yourself in me
Will you take off your mask so we can both be free.

Would you call me a hypocrite?
Call me a liar?
Would you curse out my name?
Would you damn me to fire?
Would you know what to say?
Or would you just walk away?
Afraid the me I’ve tried to hide
Would too closely resemble the truth of you that lies inside?

1st Giveaway Sifu+Ila

Haku x taw ar bnde ni kne letak ke x? Tp aq letak jerk.....


Haku x taw mende alah ape nie.. Tapi sbb Sifu pye pasal, aq join ar kowt... Hak2

2 perkara ttg blog Sifu dan Ila

1) Sifu: Kalaulah dye x mengajar kelas aq, mmg aq xkn cayer ar dye ni cikgu kt skola aq. Entry yg dye tulih sempoi habes...... Layak menang Anugerah Guru Paling Popular.. Ade gaya laksaman gak (lagi2 tyme kejut org bgn Subuh)... Tabik Spring Arr..... (err... minx markah lbeyh trial SMU nnt yerk.. da abes bodek da nie.. hehe)

2)Ila: Nice blog, dgn bunny kt tepi tu... Entry un cukup sifat... huhu... (Klu nk jual bunny kt tepi tu, offer kt sy dlu au.. cute ar.. haha)

Dan sterusnye sesi mengetag....


Ok, tata...

Thursday, July 07, 2011

LaGu PeRjUaNgAn !!!!!

Lagu ni khas utk semua rakyat Malaysia...


Betapa hebatnya kita membeli isu terkini
Fakir miskin terpedaya
Orang kaya semakin kaya
Bagaimana kita nak maju asyik mereka rembatkan
AP senang didapat
Projek besar diorang rembat
45 hitam biru mencaricari tujuan
Aku dia kita mangsa
Hal kecil menjadi besar
Apa lagi yang kita semua perlu lakukan
Bangsa kita keluar malam
Maruah bangsa semakin curam

Ingat kita takut?!
Apa mengarut?!
Kita tunjukkan!
RAKYAT KEDEPAN!


Bertahun-tahun akan kita merasai sengsara
Peperangan tak sudah!
Cari harta mengambil tanah!
Walau sekarang kita hidup hidup dah cukup mudah
Tak cukup tamak harta
Cari makan mereka kata

Ingat kita takut?!
Apa mengarut?!
Kita tunjukkan!
RAKYAT KEDEPAN!

Bak Kata
Cerita pendek
Kita harus
Kerja sama

Jaga jaga
Jaga nama
Kalau jatuh
Depa pijak
Kerja sama
Boleh maju
Jangan malas
Jangan tipu
Makan rasuah
Tikam belakang
Semua ini
Buat rosak
Tukar cara
Kita fikir
Baru hapus
KORUPSI!
Tukar cara
Kita fikir
Baru hapus
KORUPSI!

One Buck Short is a band from Malaysia.

p/s: Tutup lagu kat bawah tu kalau nk dengar.....

Kita tunjukkan! RAKYAT KEDEPAN!



Wednesday, July 06, 2011

Guru Oh Guru!!!

Klu kowank bace post nie msti kowank igt sok hari guru an? Weyh, hari guru 16 Mei ar... Hahah

Tapi, senanyer mane ade Hari Guru segala bagai nie.. Sbb hari2 adelah Hari Guru... Xkn cume sehari jer kite nk hargai guru2 kite sdangkan diorg mendidik kite berhari-hari... betul tak?

Sesungguhnya, merekalah yg stiase komited utk terus mendidik kta, menjadi seorang insan yg berguna. Biarpown prangai kowank sejibik mcm berok, tp die x pena letih dan lelah nk didik korg supaye menjadi berok yg berevolusi (mengikut teori Darwin ar.. tp aq x ngaku.. hak2).

Jadi, post nie khas bwat guru-guru yg membaca blog aq nie...

Thnx Ustaz dan Cikgu krn mendidik saya. Jasa kalian mmg x dpt ku balas. Walaupown dgn 2 buah candle light dan 2 buah brooch Made In Korea tu (ceh.. ade nada riak d situ), mmg jaoh agy nk balas jase kalian yg seluas Lautan Pasifik tu..

Ustaz dan Cikgu, andai kate anak murid mu ini ade melakukan silap salah, di sini saya nk mintak hampun mintak maap sejuta kali maaf. Klu ade markah yg merah2 tu mintak maap la sesangat, especially Add Math.. Bukan hape, cikgu ajar sedap dah, cume si penerima ni bingai skeyt. Ntah ade fius mne2 t'cabut ke..

Ustaz dan Cikgu, halalkanlah ilmu yg kalian ajar slame nie. Klu x, tak berkat ilmu tu alamat merempat tepi jalan je la saye nie...

Ustaz dan Cikgu, doakanlah kejayaan kami. Krn kejayaan kami tidakkan lengkap tanpa doa kalian. Kalian pelengkap kpd usaha kami.

Ustaz dan Cikgu, lps bace post nie harap2 tolongla bagi markah lebih utk Trial Exam SMU nanti yer... Bukan hape, klu markah sy down pasnie terok ar kne jawab dgn mak ngan abah... (Laa.. nak bodek rupenyer..)

Akhir kate, smoge ustaz dan cikgu sentiase dilimpahi dgn rahmat dan maghfirah-Nya sepanjang masa... Kami anak2 murid kalian stiase akn mndoakan kalian...

Kamsahamnida... Gracias... Arigatou..

Menjadi MC semasa HG 2011 un da kire hadiah an...

Anugerah Guru Dedikasi 2011.. Ust Roslimin

Anugerah Guru Baru Paling Popular, Sifu Mun'im

Anugerah Guru Paling Baik, Puan Ilyati

Anugerah Guru Mithali 4 tahun berturut-turut, Ust, Lan

Anugerah Guru Lelaki Paling Hensem, Ust Qahar (xde gambar)

Anugerah Khas Guru Paling Sporting (plajar2 form 4 bwat sdiri..)
Puan Rabihah Mustafar

Sajak Hari Guru 2011 yg x sempat dibaca...

Guru,
Kau ibarat mancis buatan Jepon,
Geserannya mengeluarkan api,
Nampak tak sakit,
Penat dan lelah disusuk rapi,

Guru,
Kau ibarat minyak gas,
Andai bara arang nak mampos,
Jiruslah dgn begitu deras,
Gerenti api marak sekaligus,

Guru,
Kau ibarat lilin basah,
Tiada cahayamu manusia gelisah,
Walaupun kau x sekering sediakala,
Kau tetap nak menyala

Guru,
Kau ibarat lampu kereta Persona,
Menyuluh jalan jalan yg berliku
Andai engkau terpadam di mana2
Baktimu tetap di hatiku...

Sajak ditulis oleh Sifu Mun'im Mansor dan di cnp oleh aq.. haha

BERSIH 2


Depa x mau BERSIH, kita bg KOTOR!!!

HAHAHA!!!


LaWaN HaBiS-HaBiSaN!!!!


"Kalau takut dengan risiko, usah bicara soal perjuangan.."
"Membujur lalu melintang patah, suara rakyat suara keramat... LAWAN TETAP LAWAN.."

Tarikh 9 Julai selepas ini bakal mengukir sejarah yg bakal termaktub dlm buku sejarah Form 5 taon depan... Pada hari ini...
RAKYAT MARHAEN AKAN BERSUARA......

Yezza.. Perhimpunan BERSIH bukan perhimpunan haram.. Tapi perhimpunan yang diharamkan oleh mereka2 yg tamak dgn kuasa dan kemewahan. Yang telah dibutakan hati mrk dgn kepalsuan. Yang mengangkat korupsi dan wang kopi sbg tuhan. 

Kami nak bersuara.. Kami dah lama menderita.. Sudah 54 tahun kami dibutakan mata dan dipekakkan telinga. 

Dan hari ni... kami bersuara.....

Kenapa halang kami? Adakah kerana kamu takut akan huru hara? Sudah kami janjikan perhimpunan ini akan berlangsung dgn aman.. Tapi seandainya jika huru hara?

Siapa puncanya?

Siapa yg menyebabkan KL sesak teruk hari nie? BERSIH?
Siapa yg sibuk menyalak nak adakan perhimpunan balas utk menyerang kami? BERSIH?
Siapa yg stiap hari dok tayangkan kt paper dan TV menyatakan bhawa 9 Julai ini akan terjadi huru hara shingge mnyebabkan rakyat semua takut? BERSIH?

Siapa?

Jangan halang kami.. Kami hanya ingin meluahkan perasaan kami. Kami hanya inginkan perubahan buat negara kami. Kami mahu negara yang kami cintai ini bebas dari penindasan dan korupsi. 

Kami menuntut pilihanraya yang BERSIH dan ADIL..

Jika kamu takut kami akan melakukan revolusi pada 9 Julai ini, jika kamu takut kerajaan kamu akan tumbang sptmane yg berlaku di Mesir di mana beratus ribu pemuda berkumpul di Dataran Tahrir utl melakukan revolusi, jawapan kami:

"Jangan risau, krn kami masih akn memberi mandat utk kamu memerintah shingge PRU nanti..."

Dengar wahai Rejim2 Zionis Malaysia sekalian..

Kami tak takut, kami tak gentar.. Kami adalah generasi yg mahukan perubahan..
Walau seribu polis ke mari..
Walau dikerah tentera ke sini..
Walau sape pown cuba tentang kami...
Untuk berundur tidak sekali


Biar satu KL bermandi keringat mujahid..
Biar trak polis dan kuda FRU menjadi saksi...
Biar cota menghalang kami...
Rakyat tetap mahu revolusi..


Berundurlah wahai kerajaan ala Firaun Laknat...
Masa kamu sudahpun tamat..
Kami mahukan perubahan yg tepat...


Bukan pembangunan yg ingin kami nikmati..
Bukan kemajuan yang ingin kami kecapi..
Apa yg kami nak adalah...
Negara Bebas Korupsi...


Kami bukan komunis..
Tapi kamu adalah zionis...
Kami nak demokrasi..
Bukan Kronisasi...


Mari bersama..
Kita lakukan REFORMASI!!!!


Lagu nie khas utk korang..



I'm not afraid to take a stand
Everybody come take my hand
We'll walk this road together, through the storm
Whatever weather, cold or warm
Just let you know that, you're not alone
Holla if you feel that you've been down the same road



P/s: Sayang, hari tu aq kne balik asrama la plak.. Huhu.. Xpe2... (aq x menyokong mane2 parti.. tapi aq x suke kpd kezaliman...)





WoRdLeSS WeDnEsDaY!!! (edisi 2)



Action speak louder than words... Hahaha.....


Pix 1: Ukhwah 4 Khawarizmi.. (Champion of The Most Creative Class at Minggu Bhse Arab 2011)
Pix 2: Ukhwah MTS Nurul Aman n MTS Tanah Merah (Champion and 1st runner up for Choral Speaking BM Kelantan State Level 2011)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...