Thursday, May 26, 2011

Huwaa... x balek agy!!!

Pejam celik pejam celik, tup2 da stengah tahun da rupenya aq berskolah.. Mengikut perkiraan takwim, pada hari ni tamatlah sesi persekolahan penggal pertama utk 2011 bagi negeri Kelantan dan sewaktu dengannyer.. Maknenyer.. cuty la tu..

Cuty memang cuty..

Tapi, asal aq x leyh balek agy??

Haha, ade klas tambahan utk SMU la plak.. 5 ary lak tue.... Siot tol la...

Maka terpaksalah aq berchenta dgn skola aq agy bwat 5 ary nie. Diorang kate nk bwat kem kat skola utk 2 ary jerk. 3 ary agy bwat kat pantai. Bagus ar tu.. Lagypown aq dgr diorg nk bg pendedahan utk subjek2 SMU. Xpe2, janji manismu tetap ku tunggu. Kalau aq x cemerlang gak SMU mmg aq maki ar kowank abes-abesan.. Haha.. (Err.. klu ko x cmerlang SMU tu salah ko sndirilah... Ape ar ko nie Nazrul..)

Huyaa.. sekolah da cuty. Exam un baru je lepas. Lps aq jwb paper terakhir Pendidikan Syariah Islamiyah smalam, mmg aq hepi sesangat ar.. Sape x hepi, 3 minggu dok tensen menghadap buku menghabiskan 22 buah 'madah'(pelajaran) yang masuk dalam periksa nie. Subjek 'pure science' agy, subjek agama agy...

EXAM DA TAMAT!! MERDEKA!!!
Walauapepown, mujolah aq boleh jawab sume soklan dgn cukup2 'tenang'.. (memang tenang.. sampai stengah jam mase utk ujian add math aq gunekan utk 'sesi melayan mimpi'. Sbb xleyh jawab satu hape pown!!). Haha.. habislah aq balek nie....

Biarlah, yang lepas tu biarlah berlalu. Nanti dapat result kite tengok je lah hasilnya. Sekarang nie aq nasihatkan kpd diri aq sendiri (hait cheh..) agar byk2 la doa pd Allah. Mintaklah supaya ustaz2 dan cikgu2 sume dilembutkan hati agar x bagi 'hadiah' yang kejam2 lps buka skolah nie.. huhu..

Haha, panjang senanyer nak citer.. Kedit x cukop la plak.. CC da ar mahal.. Pasnie ar.. Gotta go..

Inilah yg terjadi kat aq waktu jawab add math.. Haha.. (gamba di'cilok' dari pakcik google)

P/S : SMU stands for Sijil Menengah Ugama. Periksa tu cume utk plajar2 skolah ugama Yayasan Islam Kelantan jer...

Pengalaman menjadi pak guard a.k.a parking boy kt skola mase skola aq jd Tuan Rumah Pertandingan Choral Speaking B. Arab pringkat negeri mmg x leyh dilupekan..  Hahaha.. (dari kiri : Azim, Azfar, Farid, Ashraf, Nazrul) 

Dilarang masuk.. Panglima2 sedang mengawal.. (asal lak ade tok sheikh sesat sini??)

Posing maut ooo...

Saturday, May 07, 2011

La!! PaSaL SeLiPaR jEr!!!.


"Ish, mane plak pergi selipar aku ni?"

Ni lah masalah org melayu. Kalau gi masjid, mesti hilang selipar. Sampaikan selipar Jepun tapak licin aku pown dikebasnya. Ish3, klu ku jumpe sape yg curi ni, taula aku nk basuh dia camne.
Tiba2, aku ternampak seorg budak yg sdg dgn sesedap orennya memakai selipar aku berjalan-jalan menuju keluar. Ish, xleh jd ni. Aku pown ape lg, kejar ar.......

"Op,op, wait,wait,wait de menet, adik pkai selipar sape ni?" tanya aku dgn penuh lemah lembutnye (saje mls berkasar dgn budak kecik).

"X tau."Aih, selambanya.!!!!

"Klu x tau sape punya knape ambik?"

"Dah selipar saya hilang."

"Pastu tuan selipar ni nk balik pkai ape?.

"Ambik org len punye."

Itulah dia masalah masyarakat kita. Klu brg hilang, kebas org len punye. Pastu yg len kebas yg len. Last2 semua sapu org punye, yg merana org yg last kluar dr masjid. Balik kaki ayam jer la...


Sebenarnya, perbuatan ni salah. Diulangi, SALAH. Ini sudah dikira perbuatan mencuri. Walaupun hanya sepasang selipar jepun, tetap salah. Klu semua saling mengebas, habislah 1 Malaysia jd pencuri.

Ada satu kisah, Wallahualam x tau betul ke x, seorg mujahid yg telah gugur syahid di medan pertempuran. Apb mujahid td nk masuk ke syurga, dia telah dihalang. Kesnya, krn di tgnnya terdpt sebatang jarum yg bkn hak miliknya. Tu baru jarum, apatah lg sepasang selipar. Hah, camne tu?

Jd kpd ibu bapa, tlglah ajar anak2 anda supaya x tergolong dr kumpulan pengebas ni. Dan kpd yg te'rasa' tu, henti2 kan la keje x berfaedah ni ye. Klu selipar hilang tu balik je kaki ayam. Jgn curi selipar org len. X psl2 nnt tangan kene kerat kat Akhirat psl curi selipar.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...