Lari

Bukan semua perkara kita boleh berdepan dengan mudah. Kekadang, situasi itu sukar untuk kita hadapi.

Aku pernah berdepan dengan satu situasi ni.

Memang kebiasaan aku time cuti berjoging waktu pagi. Biasanya trek aku sekitar kawasan perumahan kt Seksyen 4 ni.

Dan biasanya aku akan berhadapan dengan anjing. Bukan anjing biasa. Anjing rabies.

Hari mula-mula, anjing tu cuma seekor.

So aku just acah baling batu and dia lari. Seekor je ape de hal.

Hari kedua mula berpasangan. Tapi ia masih tak mampu menghalang laluan.

Masuk hari ketiga..

Kali ni ak berhadapan dengan sekawanan anjing. Dan sah-sah deme tengok aku tanpa rasa cuak sikit pun.

Nak taknak aku terpaksa lari berpatah balik ke belakang. Woo naya oo kalau kena kekah dengan diorang.

Begitulah hari-hari seterusnya. Sampai akhirnya aku sedar. Kalau aku terus lari, sampai bila-bila anjing tu akan terus berkampung kat situ.

Akhirnya..

"Hello.. Majlis Perbandaran Kajang..."

Dan akhirnya aku dapat terus berjoging dengan tenang

:)

 

Share:

0 perkongsian pendapat