Friday, August 26, 2011

13 alasan mereka yg enggan menutup aurat!!


1. Semua yang tutup aurat, kompom masuk syurga ke?
- Semua yg x tutup aurat kompom masuk neraka.. Nak join ke??

2. Tudung labuh pun macam baik sangat. Buat dosa jugak.
- Abes ko un bwat dosa gak.. Kurang2 dyorg terlepas dosa mendedahkan aurat.. Ko?

3. Macamlah kau bagus sangat nak tegur aku. Kau dulu lagi jahat.
- Sejahat-jahat aq aq xde cakap camni klu org bg nasihat...

4. Walau kami pakai seksi tapi hati kami baik.
- Baik pada pandangan manusia.. Pada pandangan Allah?

5. Pakai jarang ke ketat ke, itu hak kami. Kalau tak suka jangan tengok.
- Cik Kak!! Syaitan kalau nk goda x kire sape.. Cane nk elak dari tengok klu dalam satu kampung tu 10 org pakai dedah aurat?

6. Sape lak ko nk nasihat aq? Jge dri sendiri suda ar.. Kubur laen2..
- Memang ar kubur lain2.. Tapi cube bayangkan klu kubur ko sbelah kubur aq.. X sanggup aq nk dgr ko melalak kne seksa hari2...

7. Walau kami tak bertudung, kami tetap sembahyang dan puasa.
- Solat dan puasa perkara wajib. Tutup Aurat pown wajib.. Asl xnk bwat plak?

8. Sukahati kamilah nak pakai macam ni. Kami tak susahkan hidup orang lain.- Kau sebenarnya dah susahkan bapa, abang, adik, suami serta orang lain dengan menarik mereka ke neraka bersama kau disebabkan mereka tidak menegur dan gagal mendidik kau.

9. Apa yang kami pakai, ini antara kami dengan Tuhan.
- Berani cakap di dunia, berani ke kau cakap macam tu depan Allah nanti?

10. Kami pakai seksi macam ni, sebab ikut arahan photographer/pengarah filem untuk disesuaikan dalam scene. (ayat artis)
- Sape tuhan ko? Allah ke diorang?

11. Bukan kami tak mahu menutup aurat, cuma masih belum sampai seru.
- Seru sampai sejak ko akil baligh lagi. Seru ape agy yg ko nak tunggu? Seruan talkin?

12. Takkan nak buat perubahan secara drastik? Slow-slow la..
- Takpe nnt klau Malaikat Izrail nk amek nyawa ko nanti, Cakap ar cmtu.. "tunggu kejap! Lepak la dulu. Jangan ambil lagi nyawa aku."

13. Tutup aurat tu bagus tapi kami tidak mahu hipokrit kerana tidak ikhlas melakukannya.
- Ikhlas tu kne dicari, bkn datang sdiri.. Igt ikhlas tu macam durian runtuh?


Senanyer banyak lagi alasan yg akan dikemukakan oleh mereka2 ini. Bila hati kata xmao.. Akal akn cari berjuta-juta alasan.. Las2 mulut gak yg akn kena bakar kt neraka..

Bukankah menutup aurat ni bertujuan utk mnjaga maruah dan kehormatan diri sendiri? Kenapa payah sangat? Bila kena rogol mulalah menyalahkan org lain.. Sedangkan kita sendiri yg menyebabkan perkara itu berlaku.. Ibarat kalau tiade sampah manekan datangnya lalat?

So tutuplah aurat anda.. Salam Ramadhan..

Some Nice Words..:)
Freedom for women does not mean to appear in public without an abaya and a scarf or a proper Hejab (veil). The veil is considered as a symbol for virtue and dignity and as a divine precept. Women should wear the Proper clothes that as told by prophet Muhammad and In the Quran to look modest and to protect themselves from men’s eyes.
If I give you two candies, the first one is covered but the second one is not, which one will you choose? I think you and every sane person will choose the covered one. The covered candy is like the woman who covers herself forcing everyone to look at her respectfully. The uncovered and incomplete CoVered candy will attract flies the same way the uncovered girl as told In the Quran will attract the guys’ attention..Wallahua'lam..Allah Knows Better..Correct me if i did some mistake...>,<
A Non-Muslim guy asked a Muslim:"Why do your WOMEN cover up thier bodys and hair?",The Muslim guy smiled and got two SWEETS,He opened the first one and kept the other CLOSED,He threw them both on the DUSTY FLOOR and asked the Non-Muslim:"If i asked you to take one of the sweets which one would you CHOOSE?"..The Non-Muslim repield:"The COVERED one",Then the MUSLIM man said"thats how much WE TREAT OUR MUSLIM WOMEN....:)
a man asked a muslim: "why your women all covered up and we can't see anything of them?"
the muslim asked back:"let me ask can everyone see the queen of England?"
he said:"No! it needs to apply for it and have acceptance to see her"
the muslim replied:"well we treat all our women just like your queen only some people can see her and not everybody"


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...