SaYa, aWaK, AkU, kAu!!!

Saya, awak, aku, kau, I, U.... ape sumer nie? Kalau x taw kowank bole hantok pale kowank kt skrin PC kowank tue.. Klu kata ganti name diri un x taw, mmg bole siap2 register masok tadika balek ar. Malu ngan adek sdare aq yg darjah 1 tu jerk...


Oke.. tujuan aq menulis bende nie bukan sbg cikgu nk mengajar kowank BM even aq Pengerusi Persatuan BM (hak2.. skali ade unsur riya' la plak).. Tapi aq post bende nie adelh krn aq telah menghadapi suatu dilema yg agak membebankan pale hotak aq berkaitan penggunaan kate ganti name diri nie..

Sumpah aq cakap, aq x reti langsong nak bahaskan diri aq sbg 'saya'.. Dgn sesaper un. Aq slalu tgk klu kengkawan skola aq chatting ngan awekz2 yg ntah dr mne diorg cedok (kompom maen add jerk dr FB).. Sume gune saya awk lah, I U lah... hipokrit doe kowank nie... Nak termuntah hijau aq tgk ditambah dgn gelak gulin2 ats lantai..

But, aq x leyh.. Rase cam seriau jerk nak bahaskan diri sbg 'saya'. Tu baru chatting, klu bercakap??

Semalam aq ade chatting ngan seorg akak blogger yg belajar kt bumi firaun beranak (akak klu bce entry nie hadek mintak hampun mintak maap seribu kli maap yerk... hak2)... Saje tego nk tye pengalaman dok kt oversea nuu.. Mne ar taw nnt ade rezeki bole sambung blaja oversea gak..

Bila aq chatting, aq bahaskan akak tu sbg akak.. Biase ar, da org tua 4 taon dari kite, xkn nk panggil adek kowt. Tu da kes meraban x sedar diri tu..

Tapi, bile nk bahaskan diri aq balek?

Saya, aq, aq, saya, ana, ehh tu da msok bahase Arab.. (tp bole jerk an.. msti dye paham..)

Las2..

"Sekola sy un ade ramai gak ust2 blaja Mesir nuu.."

Huh, mmg xleyh nk pikir hape.. Lps aq send, aq bace balek.. Sumpah aq gelak guling2 sowank2.. Sepupu aq dok sbelah tgk aq cam budak terlepas dari Tampoi... Kalaulah akak tu dok dpn aq tyme 2, mmg sah2 aq lari masuk jamban pastu kluar balek dgn pakai topeng otromen yg adek aq beli kt kedai 2hengget..

Malu siot.. x pena2 aq gune perkataan saye tu.. Janggal plak rasenye...

Tu lah masalahnya.. aq xtaw ar klu ade owank yg mengalami simptom serupa dgn aq. Yg pasti virus nie xde ar merbahaya mcm H1N1 tu..

Cane ar agaknya nnt klu aq kne interview masok keje... Klu camnie mmg kne rejek free2.. xkn dpn juru'interbiu' tu nak bahas aq ko.. Kasar tuu.. Mau tak kene rejek mentah2..

Maybe kalau kowank ade vaksin utk masalah nie.. Bole tlg kowt... Sian ar kat aq ehh saya nie.. Hehe (Ase naek loya tekak aq)

Mari kita belajar Kata Ganti Nama Diri... Huhu..
Anda dicadangkan utk membaca entri nie sambil layan lagu nie.. Hek2


Share:

6 perkongsian pendapat